Dotykowe zgadywanki cz.2

Dawno nie pisałam nic o zabawach z chustą animacyjną, a trochę ich mieliśmy J Dzisiaj za to znowu z  myślą bardziej o przedszkolakach,  którym ta zabawa generalnie bardzo się podobała.  Zabawa nadaje się idealnie do powtórzenia  omówionego na wcześniejszych spotkaniach słownictwa i jest   w miarę łatwa do wykonania zarówno na zajęciach, jak i w warunkach domowych.

Co potrzeba?

  • Chusta animacyjna  lub opaska na oczy
  • Rekwizyty (najlepiej autentyczne –np. zabawki dzieci, prawdziwe warzywa, owoce)

 

 

Wykonanie:

1.       Przygotowuję dzieci do zabawy, powtarzamy słownictwo, które będzie zaraz utrwalane.  Pozwalam każdemu zapoznać się z przedmiotami, po czym przechodzimy do zabawy.

2.       Zakrywam dzieciom oczy w ten sposób, aby absolutnie nie mogły widzieć przedmiotów J Można do tego użyć chusty (jest dla dzieci atrakcyjniejsza).

 

3.       Daje dzieciom jeden przedmiot i zadaniem dziecka jest odgadnięcie (po angielsku!), co właśnie trzyma w ręce. 

Modyfikacje:

·         Dotykowe zgadywanki cz. 1

·         Zamiast skupienia się na zmyśle dotyku można pobawić się w wyłączenie zmysłów dotyku i wzroku, a uruchomieniu przede wszystkim zmysłu smaku i węchu. Zakrywamy dzieciom oczy i  dajemy do skosztowania różne warzywa lub owoce. Zadaniem dzieci jest zgadnięcie, jaki owoc/ warzywo właśnie jedzą J

Wszystkie te zabawy są łatwe do wykonania w domu i  pozwalają dzieciom w zabawowy sposób utrwalić słownictwo z zajęć .

 

Miłej zabawy!

 

Paulina Łoboda

Write a comment

Comments: 0