
Tym razem jedna z zabaw „chustowych”, która na stałe weszła do mojego repertuaru gier i zabaw. Jest żywa, dynamiczna i możną ją wykorzystać prawie przy powtórce /utrwaleniu każdego materiału. Ponadto, dzieci ją generalnie lubią i wspomaga przy integracji grupy, gdy dzieci dowiadują się, kto w grupie lubi te same rzeczy, ubiera się lub wygląda podobnie, itp. Podczas zabawy można ćwiczyć zarówno umiejętności receptywne (rozumienie), ale i te odpowiedzialne za mowę czynną.
Co potrzeba?
Chusta animacyjna
Na czym polega zabawa?
- Dzieci trzymają chustę i ja mówię np. „black hair”.
- Pod chustą przebiegają tylko te dzieci, co mają czarne włosy.
- Kolejna osoba mówi np. „blue eyes”. Pod chustą przebiegają te osoby, które mają niebieskie oczy.
I tak dalejJ
Zabawa jest naprawdę szybka i prosta, a dzieciom często sprawia dużo frajdy. Podczas zabawy często dowiadują się dużo o innych osobach z grupy.

Modyfikacje zabawy:
- Można spokojnie zabawę ułatwiać lub utrudniać, w zależności od możliwości grupy. Najprostsza wersja to np. „blue” i pod chustą przebiegają te osoby, co mają na sobie cokolwiek niebieskiego. Jedna z trudniejszych wersji to wtedy, gdy dzieci same próbują tworzyć pytania, np. „Who likes bananas?” – i pod chustą biegną ci, co lubią jeść banany.
- Zabawa idealnie nadaje się również do powtórzenia wielu tematów. Od kolorów, po owoce, warzywa, ubrania, wygląd, zwierzęta… i pewnie coś jeszcze J
Miłej zabawy!
Paulina Łoboda
Write a comment
Arti (Monday, 10 September 2018 07:41)
Super! Dziękuję za wszystkie pomysły z chustą! Na pewno wykorzystam je na swoich zajęciach.