
Na klocki trafiłam całkowicie przypadkowo, szukając innych gier. Na początku podchodziłam do nich dosyć nieufnie, bo w sumie niewiele się z nimi robi- tylko wciska w miejsca na planszy. Jednak temat dla dzieci dosyć atrakcyjny (zwierzątka) i, w sumie, często podczas zajęć poruszany. Na szczęście klocki okazały się niezastąpioną – i atrakcyjną – pomocą podczas zajęć, na których utrwalam przyimki, np. pod, obok, pomiędzy.
Co potrzeba?
- Klocki
- Opcjonalnie: woreczek, z którego dzieci ciągną klocki.
Na czym polega zabawa?
Dzieci losują z woreczka klocek ze zwierzątkami. Następnie kładą go zgodnie z instrukcją słowną, np. „Put the crocodile between the fish and the elephant.” Dzieci kładą
klocki zgodnie z poleceniem, a przy okazji utrwalają nie tylko przyimki, ale również powtarzają zwierzątka. Przymki (np. next to, between, on, under, over) są generalnie dla dzieci
trudne do nauczenia, a fajnie nie powtórzyć i utrwalić na materiale atrakcyjnym dla dzieci!
Uwagi:
- Jeżeli ktoś lubi gry oparte na rywalizacji, można grę zmodyfikować oraz podzielić dzieci na drużyny. Za poprawne dopasowanie klocka (zgodne z poleceniem) drużyna dostaje punkty.
- Zabawę można przeprowadzić również na tradycyjnych klockach, na które można przykleić wizerunki zwierząt, ubrań, itp. I na jakiejkolwiek planszy układać klocki.
- Gra jest rewelacyjna również na zajęciach logopedycznych czy z wspomagania rozwoju dzieci, gdzie dziecko musi odpowiednio włożyć klocek. Nie tylko ćwiczymy mowę (zwierzątka), rozumienie (pod, nad, obok, pomiędzy), ale również motorykę małą- dopasowanie klocka wcale nie jest takie łatwe!
Miłej zabawy!
Paulina Łoboda