Nauczanie przedszkolaków

Zabawa tworzy dziecko. To właśnie w trakcie zabawy dziecko zawsze zachowuje się ponad swój wiek, wychodzi poza swoje codzienne zachowania, jest twórcze i kreatywne. Można powiedzieć, że w zabawie przerasta siebie o głowę.”-Lew Wygotski, psycholog

Przedszkolaki w ich odczuciu uczą się rzeczy łatwych ('przecież ja to wiem!'), są często chwalone i nagradzane podczas zajęć,  a same zajęcia prowadzone są dynamicznie, z głównym nastawieniem na gry i zabawy ruchowe, językowe, liczne wierszyki, wyliczanki, piosenki,teatrzyki itp.

 Na zajęciach korzystamy z chusty animacyjnej, puzzli piankowych, klocków, kart obrazkowych, gier i zabaw językowych czy flashcardów. 


 

Nauka dzieci w wieku przedszkolnym jest nie lada wyzwaniem- ciągle się wiercą, chcą we wszystkim uczestniczyć, szybko się nudzą,rozpraszają i zniechęcają.


W przypadku przedszkolaków stawiamy na pozytywną motywację, zachęcamy do mówienia i aktywności na zajęciach, wierząc, że poprawność wypowiedzi przyjdzie z czasem.

Staramy się, aby proces nauczania był dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym nie tylko przyjemny, ale i skuteczny. Ważne jest dla nas, aby dzieci przychodziły na zajęcia chętnie i z własnej woli. 


Singing Fingers!

                                                                                      Śpiewające paluszki!

 

Wiemy dobrze, że dzieci uwielbiają piosenki, wierszyki, wyliczanki.   W naszej pracy z dziećmi bardzo często korzystamy w  wszelkich paluszkowych rymowanek, wiedząc, że stanowią nie tylko istotny element zabawowy, ale są również bardzo korzystne w rozwoju małej  motoryki. Dowiedz się więcej o śpiewających paluszkach tutaj!

Puppet Show!

                                                                                             Pacynkowo!

 

Dzieci uwielbiają  pacynki, przedstawienia, teatrzyki.   Urozmaicając nasze zajęcia pacynkami jesteśmy świadomi, że dzieci o  wiele chętniej  uczęszczają na zajęcia oraz chętniej próbują swoich sił w nowym języku.

Dowiedz się więcej o pacynkowie tutaj!

READING CORNER!

                                   Kącik czytelniczy!


Rozumiemy, jak ważne jest zachęcanie małych dzieci do wspólnego czytania! Staramy się, aby czytanie sprawiało dzieciom radość i aktywnie uczestniczyło we wspólnym czytaniu!

Dowiedz się więcej o kąciku czytania tutaj!

W naszej szkole sotsujemy bardzo różne metody, zależne oczywiście od wieku grupy, zaawansowania i indywidualnych cech kursantów. Dzieci uczą się poprzez wierszyki, wyliczanki, liczne zabawy ruchowe, pokazywanie, zgadywanie, recytowanie, śpiewanie, rysowanie, malowanie, przyklejanie, odgrywanie ról, opowiadanie, czytanie i wiele innych. Nieobca jest nam metoda TPR (Total Physical Response James'a Asher's), w której dziecko wykonuje polecenia wymagające ruchu), Marii Montessori (podczas zajęć artystycznych pozwalamy dzieciom na naprawdę dużą inwencję, staramy się tworzyć przyjazne dla dzieci środowisko i aby wzmocnić efektywność nauczania angażujemy w proces nauczania wszystkie zmysły- wzrok, węch, smak, dotyk, słuch). Ponadto sotsujemy Teorię Wielorakich Inteligencji H. Garnera, co w praktyce oznacza wykorzystywanie nie tylko inteligencjii językowej, ale również wizualno- przestrzennej, muzycznej, ruchowej, interpesonalnej i przyrodniczej.  


Należy zaznaczyć, że w naszej szkole NIE stosujemy kar (np. karne jeżyki, stawianie w kącie, wykluczenie z grupy) jako narzędzia służącego do dyscyplinowania dzieci. Zgodnie z najnowszymi trendami w psychologii staramy się wzbudzić w dzieciach motywację do uczestnictwa w zajęciach oraz kształtować relacje na zasadzie współpracy, a wszelkie bieżące problemy związane z utrzymaniem koncentrancji dzieci na zajęciach konsultujemy z rodzicami.