Przeczytaj przed pierwszą lekcją!

Sukces lekcji online w dużej mierze zależny jest od działającego sprzętu i... internetu!

 

Zanim przystąpią Państwo do lekcji, bardzo proszę  zrobić diagnozę sprzętu tutaj:


https://example.learn-cube.com/en-gb/troubleshooter/ 

 

oraz diagnozę mikrofonu tutaj:

 

https://www.onlinemictest.com/

(jeżeli kreski się nie ruszają - mikrofon nie działa)

PROBLEM 1

LOGUJĘ SIĘ JAKO TEN SAM UŻYTKOWNIK CAŁY CZAS

Mają Państwo dwójkę lub więcej dzieci, które korzystają z tego samego komputera/laptopa? Możliwe, że komputer zapisuje automatyczne te same ustawienia i cały czas włącza tego samego użytkownika i tę samą klasę!

 

Co można zrobić?

  1.  Wyczyść lub odśwież pliki cookie na komputerze.
  2. Użyj innej przeglądarki! (np. Google Chrome, Mozilla).
  3. Zrestartuj komputer.
  4. Jeżeli nic z tego nie pomaga, skontaktuj się ze mną!

PROBLEM 2

KAMERA  LUB MIKROFON SIĘ NIE WŁĄCZAJĄ

1. System może zapytać o udzielenie zgody na wykorzystanie kamery. Jeśli jest zablokowana, można ją ponownie włączyć w pasku adresu przeglądarki, klikając na ikonę kamery.

2. Program antywirusowy może zablokować kamerę - najczęściej można to zmienić w dziale "Prywatność" w menu programu.

3. Spróbuj użyć innej przeglądarki! U mnie mikrofon działa tylko w Google Chrome. Przeglądarka Google Chrome jest polecana do platformy. 

4. Spróbuj włączyć kamerę lub mikrofon w  wirtualnej sali, jak na obrazku poniżej!



PROBLEM 3

Jeżeli są problemy, proszę używać przeglądarki GOOGLE CHROME! :-) To jest polecana przeglądarka dla platformy.

NIE DZIAŁAJĄ SŁUCHAWKI/GŁOŚNIKI

1. Należy sprawdzić, czy na pewno są podłączone do odpowiedniego gniazda.

2. Sprawdzić "Mikser głośności" w prawym dolnym rogu ekranu - ikona głośnika - czy nie są wyciszone.

PROBLEM 4

MIKROFON MI SZUMI

Szumy po podłączeniu mikrofonu mogą być spowodowane ustawieniem zbyt dużej głośności mikrofonu. Można to zmienić w klikając prawym przyciskiem myszy w ikonę głośnika w prawym dolnym rogu ekranu i wybierając opcję "Otwórz mikser głośności" lub "Otwórz ustawienia dźwięku" - odnaleźć mikrofon - wybrać właściwości urządzenia.

PROBLEM 5

JESTEM SAM W (ZŁEJ) KLASIE, A LEKCJA POWINNA JUŻ BYĆ W TRAKCIE!

1. Jeżeli z przyczyn niezależnych ode mnie nie będzie mnie w klasie (np. niespodziewany  brak dostępu do internetu) - dam znać tak szybko, jak będę mogła!

 

2. Czasem przyczyna jest inna. Spróbuj wyjść z klasy i wejść ponownie - może okazać się, że ktoś tam już jest!

 

3. Jeżeli to nie działa, spróbuj wejść z innej przeglądarki, używając link, który wysłałam! Często komputer automatycznie zapisuje błędne ustawienia. Jak to nadal nie działa - wyczyść pliki cookie i znów wejdź na link, który wysłałam.

 

4. Jak nic nie działa, skorzystaj z linku "ogólnego" do wszystkich moich klas, który jest w punkcie 1 na tej stronie:

Jak wejść do klasy?

WYRZUCA MNIE Z SALI (ciągle dostaje DISCONNECTED)

 

Ponieważ kilka osób miało taki problem,  należy sprawdzić, czy nie  ma problemu z łączem internetowym lub włączona ochrona antywirusowa. Proszę wykonać test tutaj:

https://networktest.twilio.com/

Write a comment

Comments: 0